tiistai 7. lokakuuta 2014

Tammen alla


Seikkailimme suuren tammen luokse etsimään terhoja ja löysimmekin niitä lopulta, vaikka toukka-armeija oli ehtinyt kovertaa suurimman osan reiällisiksi.


Veikkaanpa, että luonto on juuri nyt parhaimmillaan. Ihania värejä! Pääsimme ihastelemaan muutamaa lehtisadettakin, kun tuulenpuuska otti sopivasti puihin.


Tipunen innostui tammenterhoista! Niitä oli mukava etsiä maasta eivätkä edes kahdet päällekkäiset lapaset olleet esteenä. Terhojen hatut eivät olleet yhtään niin kiinnostavia ja myös maahan varisseet lehdet jäivät tällä kertaa huomiotta.


Olen aikaisemmin hieman naureskellut, kun näinkin pienissä vaatteissa on taskuja - eihän niillä tee mitään! Höpö höpö, tottakai aarteet on jonnekin jemmattava, kun käteen mahtuu kerralla vain yksi.


Tammenterhot ovat upeita ja niistä olisi kiva väsätä jotain kotiinkin. Katsotaan, keksinkö jotain ja riittääkö aika. :)

2 kommenttia:

  1. Tammenterhot on ihania ja jotenkin niin suloisia ja herttaisia!

    Minä olen laittanut niitä joskus lasimaljakkoon ja tökännyt siihen pystyyn pari oksaa joihin olen liimaillut terhoja hattuineen kiinni. Taisin laittaa oksiin myös pieniä silkkinauharusettejakin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa kivalta idealta! Itse asiassa tässä vieressä pöydällä on juurikin yksi ruukkukukka lasisessa maljakossa odottamassa somistusta ympärilleen. Toivottavasti huomenna löytyy terhoja!

      Poista

Olen valtavan iloinen jokaisesta kommentista! En välttämättä ehdi tai muista vastata siihen heti, mutta vastaan kyllä ennemmin tai myöhemmin. :)